صرفه‌جویی ماهیانه ۳۰۰ تن گندم با کاهش درصد سبوس گیری از آرد

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با کاهش درصد سبوس گیری از آرد واحدهای نانوایی ماهیانه ۳۰۰ تن گندم صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۱۹
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، وحیدرضا فریدونی با بیان اینکه استان از ۳۳ کارخانه آرد برخوردار است اظهار کرد: صنعت آرد استان در حال حاضر با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست و در حال حاضر این صنعت با بهره‌گیری از فنّاوری‌های روز دنیا در حال تأمین آرد موردنیاز واحدهای نانوایی است.

 وی افزود: در خراسان رضوی ماهیانه بیش از ۶۲ هزار تن گندم استفاده می‌شود که حفظ و نگهداری استاندارد ذخائر استراتژیک گندم و کالاهای اساسی به‌عنوان یکی از وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان باهمت خادمین زائرین و مجاوران امام رضا (ع) باقدرت انجام می‌گیرد.

 فریدونی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تولید نان کامل اشاره کرد و توضیح داد: تولید نان با آرد تمام‌دانه کامل در استان باتوجه‌به اثرات مثبت مصرف این نان در سلامت خانوار از دیگر سیاست‌های این اداره کل است که در این راستا استان خراسان رضوی جزو استان‌های پیشرو کشور است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی احیاء عملیات دوگانه‌سوز نمودن واحدهای نانوایی استان را یکی از مهم‌ترین اقدامات و پیشنهادات در راستای اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل در حوزه آرد و نان عنوان کرد و گفت: به‌منظور دستیابی به پایداری در تولید آرد و نان در شرایط احتمالی بحران الزامی است که واحدهای نانوایی به مشعل‌های دوگانه‌سوز، منابع ذخیره آب و سوخت مایع و دیزل تأمین برق و نیز کارخانه‌های آردسازی به دیزل‌ژنراتورهای تولید برق مجهز گردند که این مهم علاوه بر مصوبه کارگروه آرد و نان استان به همراهی و تسهیلات بانکی نیز نیاز دارد.

 وی با بیان اینکه طی دوماهه ابتدای سال جاری افزون بر ۱۳۰ هزار تن گندم از دیگر استان‌های کشور به مراکز ذخیره‌سازی استان وارد شده است خاطرنشان کرد: علاوه بر این عملیات واردات در حال حاضر استان خراسان رضوی خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی با تمهید و پیش‌بینی بالغ بر ۶۰ مرکز و کمسیون خرید در سطح استان با پراکنش مناسب به‌منظور دسترسی کشاورزان به مراکز و همچنین کاهش حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز شده است.

 فریدونی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است که باتوجه‌به پیش‌بینی بالغ بر ۴۰۰ هزارتنی گندم در استان، تأمین منابع مالی و تأدیه آن توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار